lunes, 8 de febrero de 2010

Simple romantic breakfasts (part I)



As February is the month of love with Valentine's coming soon, how about getting in the love mood and saying I love you to your loved one, when the day begins ? I call this series : simple romantic breakfasts because the ingredients are basic and simple. Only the making of the paper accessories requires a bit of your time the day before. Here we have a simple breakfast of fresh grapes, strawberries with sugar cane, yogurt and a traditional Andalusian tart made with olive oil and delicately perfumed with anise seeds.

I made the little garland by cutting double triangles in a stripe white paper and gluing them on a thin satin ribbon. The letters Je t'aime are written on each triangle.
The white paper hearts are cut out in the center and attached to the handle of the cup with the same satin ribbon. I fixed a tiny branch of mimosa through the hole and I tucked a grape inside the ribbon knot. The letters Toi et moi are written on the hearts.

Février est le mois de l'amour alors pourquoi ne pas se dire je t'aime, dès le matin, au petit déjeuner? J'ai appelé cette série : Petits déjeuners simples et romantiques, parce que les ingrédients sont simples et ordinaires. Seule, la réalisation des accessoires en papier requiert un peu de votre temps, le jour d'avant. Au menu de ce petit déjeuner : du beau raisin blanc, des fraises au sucre de canne, du yaourt et des galettes typiquement andalouses préparées à l'huile d'olive et délicatement parfumées avec des graines d'anis.

J'ai confectionné la petite guirlande en découpant des triangles en double dans une bande de papier. Les triangles sont ensuite collés sur un mince ruban de satin et les lettres Je t'aime sont écrites sur les triangles.
Les coeurs en papier sont perforés au centre pour les attacher à l'anse de la tasse avec le même ruban de satin. Une petite branche de mimosa est insérée dans la perforation et j'ai fixé un grain de raisin en le plaçant à l'intérieur du noeud. Les deux coeurs forment les mots Toi et moi.





4 comentarios:

  1. ooooohhhh....

    i did not even know about THIS blog!

    thank goodness i found it ♥♥♥
    so lovely here
    i am smiling
    all
    over
    the
    place

    :-)

    ResponderEliminar
  2. Oh lovely! I was taken by the title that's why I didn't click on it (I don't speak French)but it's so nice now that I know you translate it, I will be back for more.
    Muchas Gracias.

    ResponderEliminar
  3. Such a lovely and inviting table :-)

    ResponderEliminar